برچسب: مجله خبری این هفته

  • تاکسی های اصفهان نو می شوند

    تاکسی های اصفهان نو می شوند

    به گزارش اینهفته؛ هادی منوچهری در شصت و نهمین نشست خبری “سه شنبه ها با رسانه” در گفتگوی آنلاین با رسانه ها با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هزار تاکسی پلاک زرد، آژانس، بی‌سیم و سرویس مدرسه همچنین ۱۸ هزار تاکسی آنلاین در سطح شهر اصفهان به شهروندان سرویس دهی می‌کنند، اظهار کرد: تاکسی های بر خط سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان بین 15 تا 20 هزار خودرو شناور است، در شرایط عادی سازمان تاکسیرانی بیش از 500 هزار سفر موفق را در سطح شهر رقم می زند که به خاطر شیوع کرونا این رقم کاهش پیدا کرده و به حدود 350 هزار سفر رسیده است.
    وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی وظایفی مانند سفر ایمن، سریع و ارزان در حوزه ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد که مهمترین حوزه و وظیفه در سازمان تاکسیرانی است و امیدواریم با پیاده سازی طرح ها و برنامه ها که بخشی از آن پیاده سازی شده شرایط باز هم بهتر از قبل شود.
    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: مالکیت خودروهای سواری تاکسی در اختیار مالک است و تفاوت سازمان با سایر حوزه های حمل و نقلی در همین بخش است که سازمان تاکسیرانی را با هزاران مالک روبرو می کند، با این وجود هدف ما ارائه خدمت بهتر به شهروندان خواهد بود.
    وی مهمترین وظیفه سازمان را نوسازی ناوگان ذکر کرد و افزود: البته این وظیفه بر عهده دولت است اما به دلیل مشکلاتی که دولت دارد طرح های نوسازی متوقف شده است، اتفاقی که هم اکنون در شهرداری اصفهان رقم خورده ورود سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی به صورت خودجوش و حمایتی از مهر 99 است. این طرح آغاز شده و از مهر و آبان امسال تاکنون حدود 300 خودرو نو شده و 300 خودرو فرسوده از ناوگان خارج شده است.
    منوچهری با بیان اینکه در بحث نوسازی، سازمان تاکسیرانی اصفهان در کشور پیشرو است، افزود: میزان نوسازی تاکسی ها در شهر اصفهان نسبت به جمعیت این شهر در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم 1000 تاکسی را نوسازی کرده و عمر ناوگان را به زیر هفت سال برسانیم. انجام این مهم تاثیر بسزایی در موضوع کاهش آلایندگی ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد.
    وی اظهار امیدواری کرد با پیاده سازی این طرح و ادامه آن در سال های بعد که پیش بینی دو هزار خودرو است بتوان خدمات رسانی بهتری به شهروندان داشت.
    وی تاکید کرد: واگذاری تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) انجام می ‌شود.

    *فعالیت حدود 150 تاکسی بی سیم بانوان در شهر

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت تاکسی های بی سیم بانوان در شهر، گفت: تاکسی بیسیم بانوان در جهت ارائه خدمات به مسافران بانو در شهر است. هم اکنون حدود کمتر از 150 تاکسی بی سیم بانوان در شهر فعالیت می کنند.
    وی ادامه داد: به منظور گسترش این تاکسی ها به غیر از خودروی پراید سبزرنگ به ماشین های دیگری هم که از نظر ایمنی صلاحیت بیشتری دارند اجازه فعالیت داده می شود. شهروندانی هم که می خواهند از تاکسی بیسیم بانوان استفاده کنند بدانند این تاکسی ها زیر نظر شهرداری اصفهان فعالیت می کند.
    منوچهری با بیان اینکه سرویس های مدرسه به عنوان مشاغل پاره وقت معرفی می شوند، تاکید کرد: جدا از شرایط کرونا این تاکسی ها عملا حدود 5 ماه در سال فعالیت ندارند و در واقع با شیوع کرونا نیز شاهد تعطیلی کار این دسته از رانندگان شده ایم، اقدامات لازم برای دریافت بسته های معیشتی و تسهیلاتی و ارائه آن به این دسته از رانندگان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم ظرف دو ماه آینده این بسته های تسهیلاتی را به دست آنها برسانیم. همچنین 1200 بسته معیشتی بین رانندگانی که احساس می شد در مضیقه هستند توزیع شد.

    *پیش بینی تسهیلات متعدد برای حمایت از رانندگان تاکسی در شرایط کرونا

    وی با اشاره به اقدامات سازمان تاکسیرانی برای جلوگیری از شیوع کرونا میان رانندگان و مردم، گفت: در این خصوص 7 هزار و 500 کاور جدا کننده و 35 هزار ماسک و 35هزار دستکش به علاوه هزاران بروشور آموزشی توزیع شده که جهت کنترل کرونا و کمک به رانندگان ارائه شده است، همچنین ارائه یک وام شش میلیونی و تخفیف کارت شهری رانندگان در نظر گرفته شده است تا رانندگان با آسیب های مالی کمتری مواجه شوند.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه رانندگی تاکسی های اینترنتی شغلی شناور است، افزود: آمار رانندگان تاکسی های زردرنگ که در سطح شهر اصفهان فعالیت می کنند بیش از دو هزار تاکسی از حدود 9 هزار تاکسی زرد رنگ است که به صورت اینترنتی فعالیت می کنند.
    وی اضافه کرد: تاکسی های زرد رنگ در شرایط کرونا عملا باید با سه مسافر حرکت کنند که با اجرا شدن مصوبه اخیر ستاد کرونا این مشکل تا حدودی برطرف شده است. با این وجود اگر مواردی را شهروندان مشاهده کردند که یک تاکسی بیش از این تعداد مسافر سوار می کند یا با معطلی بیش از حد مواجه شدند خوشحال می شویم شنونده شکایات آنها باشیم.

    *اصکیف، شکست پروژه تاکسیمتر را جبران کرد

    منوچهری با اشاره به شکست طرح پروژه سامانه هوشمند تاکسیرانی (تاکسیمتر) در سال های گذشته، اظهار داشت: این طرح که اجرای آن از سال 90 آغاز شده بود در سال 94 به دلایل مختلف متوقف شد که از دلایل آن می توان به عدم فرهنگ سازی مناسب میان شهروندان و رانندگان، ‌عدم استقبال مردم و دلایل فنی اشاره کرد.
    وی با بیان اینکه برای جبران خسارت رانندگان ناشی از خرید این سامانه هوشمند اقداماتی انجام شد، تاکید کرد: با تصمیم شورای شهر و شهردار اصفهان قرار بر این شده این مشکل تا جایی که ممکن است برطرف شود که به همین منظور می توان به کمک های معیشتی در جهت جبران خسارت رانندگان مانند اهدای 7 هزار و 500 جفت حلقه لاستیک و تعداد 7 هزار و 500 روکش صندلی اشاره کرد. همچنین رانندگان از پرداخت هزینه کارت های شهری معاف شدند و این روندی بود که در جهت حوزه آسیب از نصب این سامانه ها صورت گرفت.
    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع پرداخت سهمیه سوخت رانندگان بر اساس طرح پیمایش، گفت: این طرح از ۲۰ آذرماه ۹۹ اجرا شد و بر اساس آن رانندگان آژانس‌ های تاکسی که قبلا برای خودروهای یگانه سوز ۱۲۰ لیتر و برای دوگانه سوز ۶۰ لیتر سوخت واریز می کردند بر اساس بر اساس میزان پیمایش پرداخت شود.
    وی با اشاره به مشکل دریافت کرایه نفر چهارم، تصریح کرد: قانونی که ستاد کرونای استان گذاشته تا حدود بسیار زیادی رعایت می شود، سعی شده بدون تنش این قانون اجرا شود، مشکل ما تعیین کرایه نفر چهارم است که باید با چه کسی باشد و مسئله ای است که بلاتکلیف مانده بود اما سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان سعی کرد این مشکل را بدون تنش و درگیری تا حدود زیادی به ویژه در خطوطی که مسافر بیشتری دارد مرتفع کند.
    منوچهری ادامه داد: اخیرا طرحی به شورای شهر پیشنهاد شده که 40 درصد پرداخت کرایه بر عهده راننده و 60 درصد نیز بر سه نفر دیگر تقسیم شود که این موضوع باعث شد در این حوزه مشکل خاصی پیش نیاید.
    وی با بیان اینکه هر زمان راننده ای قصد داشته باشد در سیستم سازمان به کار گرفته شود سوء پیشنیه ها از وی گرفته می شود و رانندگان از فیلترهای مختلف عبور می کنند، تاکید کرد: همچنین آموزش های لازم مانند نوع برخورد و تکریم هم به رانندگان آموزش داده می شود، شهروندان بدانند تمام رانندگان سطح شهر از این مراحل عبور می کنند. در حوزه تاکسی های اینترنتی به دلیل وجود شرایط و سازو کارهای خاص این حوزه بحث های سوء پیشینه توسط سامانه پلیس از رانندگان گرفته می شود که البته از رانندگان تاکسی های زردرنگ که حرفه ای هستند انتظار برخوردهای مناسبتری نسبت به رانندگان تاکسی های اینترنتی می رود.
    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به مهمترین پروژه های سازمان ظرف دوسال اخیر، اضافه کرد: نوسازی ناوگان یکی از مهمترین پروژه های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان است که به خوبی در حال انجام است، یکی دیگر از مهمترین پروژه های سازمان در حوزه پرداخت الکترونیکی پروژه اصکیف است؛ هم اکنون دو هزار و 500 اصکیف روی تاکسی های اصفهان نصب شده که باعث می شود مسافر دیگر لازم نباشد پول خرد پرداخت کند. با جمع شدن پول خرد ایمنی و بهره وری بالا می رود.

    *آمار پایین ابتلای رانندگان تاکسی به کرونا در اصفهان

    وی اقدامات فرهنگی را از دیگر اقدامات سازمان تاکسیرانی ذکر کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌ های فرهنگی تاکسیرانی در نظر گرفته شده است، افزود: بخش هایی از اقدامات فرهنگی از سال های گذشته انجام شده که کمک زیادی به بالا رفتن فرهنگ در سطح شهر در این حوزه کرده است؛ هم اکنون مراجعه به سازمان به شدت کاهش پیدا کرده و بیش از 75 درصد فعالیت های سازمان برون سپاری شده است.

    منوچهری با اشاره به تعداد کرونایی های رانندگان تاکسی شهر اصفهان، اضافه کرد: تعداد رانندگان تاکسی که در اصفهان به کرونا مبتلا شده اند بسیار ناچیز بوده است. یکی از دلایل آن هم این است که اصفهان جزو شهرهایی بود که رانندگان آن از ابتدای شیوع کرونا به درستی از ماسک و از کاور جدا کننده استفاده کردند، در این خصوص مشکل جدی در اصفهان وجود نداشت.

  • راه اندازی مرکز تحقیق وتوسعه شرکت آبفا استان اصفهان

    راه اندازی مرکز تحقیق وتوسعه شرکت آبفا استان اصفهان

    به گزارش اینهفته؛ مجتبی قبادیان به برخی از اقدامات شاخص پژوهشی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان طی سالهای 98 و99 پرداخت و بیان داشت: انجام مراحل پایانی طرح « سامانه جامع صنعت آب وفاضلاب کشور» و راه اندازی آزمایشی آن ، تشکیل کارگروه های تخصصی متشکل از مدیران و کارشناسان متخصص، تعیین و تشکیل بافت جدید کمیته راهبردی تحقیقات شرکت ، پردازش و تعریف اولویت های تحقیقاتی و فراخوان آنها به مراکز علمی و پژوهشی از مهمترین اقدامات پژوهشی شرکت طی دو سال اخیر محسوب می شود.
    وی با بیان اینکه تهیه و تدوین و چاپ کتاب « تاریخچه آب وفاضلاب در استان اصفهان » در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به عنوان نخستین سازمان مستقلی که در میانه دهه 1340هجری شمسی درکشور تاسیس شد تا به طور همزمان تامین و توزیع آب شرب و همچنین جمع آوری، تصفیه و دفع فاضلاب کلانشهر اصفهان را بر عهده گیرد بر این اساس به منظور تدوین تاریخ 55ساله فعالیت شرکت ، گفتگو با صاحب نظران ،مدیران و کارکنان و نیز جمع آوری اسناد و مدارک فعالیت شرکت در دهه های گذشته در دستور کار قرار گرفت.
    معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا استان اصفهان به برخی طرحهای پژوهشی که در سالهای اخیر انجام شد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امکان سنجی روش های افزایش تولید بیوگازدر تصفیه خانه های فاضلاب به روش لجن فعال درتصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان، بررسی تاثیر استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری در تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان بر کیفیت میکروبی خاک و محصولات آبیاری شده با پساب ،بررسی راندمان حذف میکروپلاستیکها در تصفیه خانه فاضلاب با فرآیند لجن فعال متداول درتصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر اصفهان، تحلیل و بررسی الگوی مصرف آب شهری با تأکید بر مدیریت بحران آب در شهر اصفهان، ارزیابی راندمان تصفیه فاضلاب خانگی بوسیله سیستم ورمی فیلتر در مقیاس پایلوت، پایش مولکولی روتاویروس و آدنوویروس انسانی در سیستم تصفیه خانه¬ آب اصفهان با روش نوین تغلیظ،فیلتراسیون در تصفیه خانه آب باباشیخعلی اصفهان، حذف ماسه در تصفیه خانه های فاضلاب شهری با استفاده از هیدروسیکلون متوسط مقیاس با دانه گیری مرسوم در تصفیه خانه فاضلاب بهارستان اصفهاناز مهمترین فعالیتهای صورت گرفته بوده است.
    قبادیان به نظارت بر طرح های پژوهشی در حال انجام پرداخت و تصریح کرد: ارزیابی و مدلسازی کیفی تالاب های مصنوعی هیبریدی بمنظور تصفیه پساب شهری، تحقیق ، مطالعات و پیشنهاد روش های کاهش آب بدون درآمد روستاهای بخش زیار اصفهان، شناسایی، تعیین مقدار و بررسی میزان حذف میکروپلاستیکها در تصفیه خانه ی آب باباشیخعلی از جمله پژوهش های درحال انجام است.

    وی اعلام کرد: علاقمندان جهت ارائه مقالات و تحقیقات انجام شده می توانند نسبت به فراخوان پژوهشگران درون سازماني و برون سازماني در سامانه تحقيقات صنعت آب وفاضلاب كشور به آدرس https: / / research.nww.ir ثبت نام نمایند .

    همچنین ايميل گروه تحقيقات به آدرس [email protected] آماده پاسخگويي به سوالات مطروحه در خصوص سامانه تحقيقات مي باشد.

  • صنعت فولاد نیازمند ۳ حرکت کلیدی است

    صنعت فولاد نیازمند ۳ حرکت کلیدی است

    به گزارش اینهفته ؛ نمی توان نادیده گرفت که در دنیای امروز فولاد با زندگی روزمره انسانها آمیخته شده است. مصرف سرانه فولاد در هر کشور نشانگر سطح توسعه یافتگی آن کشور است. براساس آمار در کشورهای در حال توسعه مصرف سرانه فولاد روز به روز در حال افزایش است و این مهم نشان از ویژگیهای منحصر به فولاد در مقایسه با سایر فلزات و مواد است.
    در کشور ایران نیز اهمیت فولاد به یک اصل تبدیل شده است به طوری که طی سالیان گذشته تا به امروز رونق بخش های تولیدی، صنعتی، عمرانی، حمل و نقل و دیگر صنایع با توسعه جایگاه فولاد در ایران بطور ناخودآگاه مرتبط شده است. سیاستگذاران ایران با هدف بر روی سرمایه گذاری در بخش های فولادی (معدن و صنایع معدنی) برآن هستند تا با توجه به نیاز مبرم کشور و کاستی هایی که در دیگر بخش ها موجود دارد مصرف سرانه فولاد در کشور را بیش از پیش کنند.
    اما باید توجه داشته باشیم که اهمیت به جایگاه صنعت فولاد در ایران از چند بخش قابل بررسی است و نیاز است که محققان و فعالان این صنعت بیش از هر زمان به آن بپردازند و گام هایی هدفمند در ایران برای حضور قدرتمندانه در بازار جهانی بردارند.

    *حس ملی گرایانه به صنعت فولاد

    برخی افراد در ایران بر این باورند که نباید به صنعت فولاد حس ملی‏گرایانه داشت چراکه این نگاه، غیراقتصادی است که توسط دولت‏ها در صنایع غیرخصوصی در کشور ها بیان می شود. آنان بیان می دارند که راه توسعه، الزاما خصوصی سازی است و با این نگاه می توان صنعت فولاد ایران را دگرگون کرد. اما نگاه ملی گرایانه در این صنعت یک اصل غیر قابل انکار است چراکه فولاد بخشی از هویت یک کشور به شمار می آید و می توان با بهره گیری از آن نگرش ها را تغییر داد و حرکت به سوی توسعه را با دیدگاه حضور حداکثری در صنایع دیگر محقق کرد. صنعت فولاد در گرو سیاست ادغام نیست چراکه این کار مستلزم خصوصی‏سازی با هدف تغییر در نگرش‏ها و الگوهایی می شود که پیشتر در آن چالش هایی را در دیگر بخش ها برای کشور به بار آورده است. البته در این میان تغییر نگاه‏ سنتی مدیریت نیز یک الزام است اما نگرش “نه به حس ملی گرائی” بیش از آنکه تولیدگرا باشد سودگرا برای برخی افراد و گروه ها است. امروز نگاه‏ها در بازارهای مالی به صنعت فولاد تغییر کرده است و سهامداران به سرمایه‏گذاری بلند مدت در فولاد متمایل شده اند اما تنها این مهم برای نادیده گرفتن حس ملی گرایانه کافی نیست و به طور حتم راه های دیگری نیز برای حل و بهره گرفتن از منابع مالی‏ در صنعت فولاد وجود دارد.

    صنعت فولاد نیازمند ۳ حرکت کلیدی است

    *حمایت جامع از صنعت فولاد

    صنعت فولاد سرمایه بر و نیازمند به تکنولوژی است. توسعه این صنعت در اقتصاد ایران همانند دیگر کشور های فعال در این صنعت نیازمند پژوهش و میزان حمایت دولت است. اگر نگاهی دقیق به حمایت هایی که گفته شده است در دولت های گذشته به صنعت فولاد ایران داشته باشیم متوجه خواهیم شد که شاخص حمایت بیشتر اسمی بوده است در صورتی که شاخص حمایت مؤثر بیان می دارد که شرکت های بزرگ همانند ذوب آهن اصفهان ، فولاد مبارکه و … نیازمند توجه حداکثری در تمامی بخش ها هستند. به گونه ای که حمایت مؤثری از تمام محصولات فولاد را باید شاهد باشیم و اگر براین باور باشیم که تمامی بخش ها تنها در چهار سال حمایت حداکثری را از شرکت های فولادی داشته باشند فراتر از مرزها پیش خواهیم رفت و علاوه بر تامین نیاز داخل و منطقه، بازار بسیاری از شرکت های فولادی در جهان را نیز تسخیر خواهیم کرد.

    *صادرات محور اصلی ورود ارز و تکنولوژی

    ایران دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود. جداول آماری مورد بررسی حاکی از آن است که مجموع صادرات تولیدات فولادی در سه ماه ابتدایی سال 1399 به رقم 388 هزار تن رسید که در مقایسه با 758 هزار تن عملکرد دوره مشابه در سال 1398 کاهش 49 درصدی داشت. همچنین براساس آماری دیگر فولاد سازان در نیمه نخست سال جاری با کاهش حدود 33 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته مواجه بوده اند. همانطور که آمار نشان می دهد گویا بیان “نه به حسن ملی گرایانه” و “نبود حمایت جامع از صنعت فولاد” منجر به عدم تمرکز در زمینه صادرات شده است. شاید این نیز مطرح باشد که تحریم های ظالمانه غرب، تنظیم بازار داخلی و ویروس کرونا دلیل این کاهش باشد اما کاهش ورود ارز منجر به عدم ارتقا تکنولوژی خواهد شد و این 2 موجب می شود تا در آینده تولید صنعت فولاد با چالش مواجه شود. تغییر نگاه و رفع محدودیت‌های صادرات فولاد کشور به طور حتم منجر به بهبود جایگاه صنعت فولاد ایران در جهان خواهد شد وضعیت صادرات فولاد با نگاه کارشناسانه به موضوع راه‌حلی عملیاتی برای صادرات فولاد می شود تا کشور بیش از این از کاهش صادرات فولاد متضرر نشود.

    * محسن بیدی/ روزنامه نگار اقتصادی

  • واگذاری 387 انشعاب رایگان گاز در استان اصفهان درسال جاری

    واگذاری 387 انشعاب رایگان گاز در استان اصفهان درسال جاری

    به گزارش این هفته به نقل از روابط عمومی شرکت استان اصفهان، سید مصطفی علوی، گفت: برای واگذاری رایگان انشعاب گاز در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت، تعداد 387 انشعاب گاز درسال جاری، به جانبازان، مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، مساجد و اماکن مذهبی واگذار شده است.
    وی، ، ادامه داد: امسال، تعداد 195 انشعاب رایگان گاز طبیعی به خانواده های شهداء، اسراء، مفقودالاثرها و جانبازان بالای ۲۵درصد با هزینه ی بخشودگی 430میلیون ریال تخصیص داده شده است.
    مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه خدمات حمایتی در راستای تلاش برای توانمند شدن خانواده‌های مددجویان ارائه می‌شود افزود: مددجویان تحت پوشش در صورتیکه تاکنون از این امتیاز استفاده نکرده اند، می توانند پس از دریافت معرفی نامه از دستگاه تحت پوشش و ارائه آن به این شرکت در زمان اشتراک پذیری، از این امتیاز استفاده کنند.
    مهندس علوی، گفت: از ابتدای سال تا کنون 66مددجوی کمیته امداد و75 مددجوی بهزیستی در سطح استان از معافیت هزینه انشعاب برخوردار شدند که هزینه این انشعابات بیش از 297 میلیون ریال شده است.
    وی، افزود: همچنین در راستای این طرح بخشودگی؛ امکان برخورداری تعداد قابل توجهی مشترک مانند مساجد حسینیه ها، اماکن مذهبی و مدارس خیر ساز با هزینه ی بیش از 103 میلیون ریال از گازطبیعی در این استان فراهم شده است.
    مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پایان برمصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی تاکید کرد و گفت: رعایت الگوی مصرف تاثیر بسزایی بر استمرار خدمات این شرکت و حفظ منابع ملی کشور خواهد داشت.
    مهندس علوی با بیان اینکه این شرکت انتظار دارد مصرف کنندگان گاز طبیعی، شرکت گاز را متعلق به خود دانسته و بعنوان عضوی از اعضای خانواده بزرگ صنعت گاز همکاری لازم را در زمینه های مختلف از جمله؛حفظ تجهیزات، کنتور و رگولاتور و نیز مصرف بهینه و منطقی گاز نمایند.

  • اسنپ زنان سرپرست خانواده را از پرداخت کمیسیون معاف کرد

    اسنپ زنان سرپرست خانواده را از پرداخت کمیسیون معاف کرد

    به گزارش این هفته؛ در مرحله قبل طرح «همراه زنان سرزمینم» که سال گذشته همزمان با روز ملی کارآفرینی اجرا شد، ۴۱۷ نفر از زنان سرپرست خانواده عضو ناوگان اسنپ تا پایان اسفند ۱۳۹۸ از پرداخت کمیسیون معاف شدند.
    طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده، ۸۵ درصد از زنان سرپرست خانواده بیکار هستند و با توجه به همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی پیش‌آمده احتمالا این تعداد با افزایش روبه‌رو شده است.
    با توجه به استقبال گسترده از طرح معافیت زنان سرپرست خانواده از پرداخت کمیسیون، اسنپ تصمیم گرفته بار دیگر همراه زنان سرزمین خود شود.
    در حال حاضر حدود ۵۰هزار راننده زن در سراسر ایران در ناوگان اسنپ مشغول به فعالیت هستند و زنانی که تاکنون عضو ناوگان اسنپ نبوده‌اند نیز می‌توانند با ثبت‌نام و ورود به این ناوگان از طرح معافیت زنان سرپرست خانواده از پرداخت کمیسیون بهره‌مند شوند..
    این طرح شامل دو دسته از زنان می‌شود: اول زنانی که همسرشان فوت شده است و دوم زنانی که حضانت فرزند یا فرزندان خود را برعهده دارند.
    متقاضیان واجد شرایط از ۲۰ آبان تا پایان آذر فرصت دارند تا به‌ صورت آنلاین برای شرکت در طرح معافیت از پرداخت کمیسیون اقدام کنند.
    در حال حاضر ثبت‌نام متقاضیان از طریق سامانه ثبت‌نام غیرحضوری اسنپ انجام می‌شود.
    متقاضیان می‌توانند مدارک مربوط به سرپرستی خود را از طریق پشتیبانی آنلاین اسنپ ارسال کنند.
    افراد متقاضی برای استفاده از این طرح باید شناسنامه، گواهی فوت همسر یا مدرکی دال بر حق حضانت فرزندان خود را ارائه دهند.
    کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند، در صورت تمایل به استفاده دوباره از این طرح، می‌توانند عدد ۹۰۰ را به سرشماره ۱۰۰۰۵۵۰ ارسال کنند. این دسته از متقاضیان نیز بار دیگر باید مدارک خود را از طریق پشتیبانی آنلاین اسنپ ارسال کنند.

  • این بانک در راستای توانمندسازی اقشار محروم جامعه تشکیل شده است

    این بانک در راستای توانمندسازی اقشار محروم جامعه تشکیل شده است

    به گزارش این هفته؛ رضا اسفندیاری در سیزدهمین سالگرد افتتاح این بانک در یک نشست مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزار شد افزود: این بانک در راستای تقویت توان اقتصادی و توانمندسازی اقشار محروم جامعه تشکیل شده و به واسطه ترویج بانکداری اسلامی در سال 2019 جایزه نخبه جهان اسلام را به خود اختصاص داده است.
    وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 86 با هدف گسترش گسترش سنت قرض الحسنه و احیای بانکداری اسلامی تاسیس شد و اکنون دارای 530 شعبه در سراسر کشور است که در راستای توسعه بانکداری تمام الکترونیک گام برداشته است.

    • بانکداری سبز

    مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان ادامه داد: این بانک در زمینه بانکداری سبز پیشگام بوده و اولین بانکی است که سامانه احراز هویت سجام را بدون حضور در دفاتر خدماتی برای مشتریان عملیاتی کرده است.
    اسفندیاری همچنین از آسان شدن خدمت‌رسانی و کاهش بروکراسی سخن گفت و اظهار داشت: اکنون افتتاح حساب ما به‌طور کامل با نرم‌افزار همراه‌ بانک قابل انجام است و پرداخت تسهیلات نیز به زودی بر بستر همراه‌بانک ارائه می‌شود و به این صورت رفت و آمد به شعبه را به حداقل ممکن خواهیم رساند و تمامی خدمات از طریق همراه بانک خواهد بود.
    وی با اعلام اینکه بیشترین شعبه‌های بانک مهر ایران در استان اصفهان مستقر شده اند گفت: منابع مالی این بانک در استان، معادل 30 هزار میلیارد ریال است و به گونه ای برنامه ریزی شده که منابع بانک فقط در داخل استان مصرف ‌گردد تا همه هم استانی ها از آن منتفع گردند. وی به فعالیت 32 شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: 16 شعبه در کلانشهر اصفهان و سایر شعبه ها در دیگر شهرستان های استان مستقر هستند.
    وی در مورد میزان تسهیلات گفت: امسال بانک قرض ‌الحسنه مهر ایران برای پرداخت دو میلیون و500 هزار فقره تسهیلات در کشور هدفگذاری کرده که سهم استان اصفهان هشت درصد است که امیدواریم حتی فراتر از هدفگذاری قدم بگذاریم. این در حالی است که در سال گذشته یک میلیون و 700 هزار فقره تسهیلات در کل کشور داشتیم که توانستیم 300 هزار فقره جلوتر از هدفگذاری گام برداریم.

    • نگرش به کارآفرینی

    مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان در بیان رویکرد بانک به کارآفرینی، آمادگی بانک مهر ایران برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با حداکثر نرخ سود چهار درصد به مجموعه‌های کارآفرین را اعلام کرد و افزود: حدود 600 شرکت دانش‌بنیان در استان اصفهان فعالیت می کنند و باتوجه به اینکه استان رتبه دوم کشوری را در این زمینه دارد، حمایت بانک مهر ایران از شرکت های دانش بنیان تداوم دارد. چنانچه تاکنون به حدود 500شرکت دانش‌بنیان و فناور در استان اصفهان به منظور حمایت از کار آفرینی، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده ایم.
    رضا اسفندیاری در صحبت از آیین نامه‌ بانک مهر ایران در سال جاری، اظهار کرد: براین اساس، کل وجوهی که برای جریمه دیرکرد اقساط و وام های معوقه اخذ می‌شود، جهت امور خیریه در داخل استان هزینه خواهد شد. همچنین، برای کمک به برخی خیریه‌ها و خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز در دوران همه‌گیری بیماری کووید19 در استان اصفهان اقداماتی انجام شده است.

    بانک قرض الحسنه

    • پرداخت تسهیلات به نیازمندان

    وی از تعاملات بانک با نهادهای کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا تلاش‌های بانک مهر ایران برای تخصیص انواع تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین شتاب در ارائه خدمات بانکی الکترونیکی صورت گرفته است.
    اسفندیاری از همکاری ارزشمند خیران با بانک ابراز قدردانی نمود و از آنها تقاضا کرد تا برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت رفع مشکلات نیازمندان، نذر منابع مالی بیشتری داشته باشند.
    مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان گفت: بلحاظ آنکه بانک مهر ایران بانکداری خرد انجام می‌دهد، ما تفاهم‌نامه‌های متعددی با نهادهای مختلفی داریم که شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. همچنین در چارچوب همکاری با سازمان بهزیستی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز تسهیلات قابل توجهی را پرداخت کرده‌ایم که همه این تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه و با کارمزد حداکثر چهاردرصدی پرداخت شده است.

    • سهولت در پرداخت تسهیلات ازدواج

    اسفندیاری از پرداخت هزار و 250 تسهیلات ازدواج در سال جاری توسط این بانک خبر داد و گفت:یکی از مزیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران سرعت عمل و سهولت در اخذ ضمانت است .
    وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد مشتریان این بانک سه میلیون نفر است و تلاش داریم که به عنوان یک الگو در بخش تسهیلات قرض الحسنه به اقشار کارگر و کارمند که فعالیت های اقتصادی دارند تخصیص دهیم .

  • اصفهان در حوزه صنعت و تولید رتبه ممتازی در سطح کشور دارد

    اصفهان در حوزه صنعت و تولید رتبه ممتازی در سطح کشور دارد

    به گزارش این هفته؛ در این نشست که با رعایت کامل ضوابط و شیوه نامه های محافظتی در برابر شیوع کرونا برپا شد، حاضرین مشکلات خود را مطرح کردند و از وزیر صمت خواستند تا برای حل این معضلات اقدام کند. رزم حسینی نیز این وعده را داد تا برای رفع این موانع اقدام و نتایج را اعلام نماید.
    علیرضا رزم حسینی، با ابراز قدردانی از تلاش اتاق بازرگانی اصفهان، با اذعان به اینکه استان اصفهان در حوزه صنعت و تولید رتبه ممتازی در سطح کشور دارد، بیان کرد: اصفهان نقش خطیری در رشد اقتصاد صنعتی کشور دارد و پیشرفت های خوبی در حوزه های صنعت، معدن و تجارت در این استان حاصل شده است. از این رو به دلیل این شرایط ویژه همواره مورد توجه مقامات ملی بوده و خواهد بود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت از رتبه بسیار خوب اصفهان در زمینه رفع تعهد ارزی قدردانی کرد و گفت: با توجه به اقداماتی که دولت در ماه های گذشته در زمینه واردات در قبال صادرات داشته است، در ماه های آینده شاهد افزایش میزان صادرات خواهیم بود. وی اظهار کرد: صادرکنندگان به منزله مجاهدین اقتصادی هستند و با وارد کردن ارز به کشور در نهایت منجر به افزایش تولید می شوند از اینرو ، وزارت صمت به دنبال روان سازی مسیر واردات و صادرات است.
    رزم حسینی با بیان این نکته که کشور در حال حاضر در شرایط خاصی قرار دارد، گفت: افزایش نرخ ارز موجب گرانی کالا ها شد، حجم نقدینگی تولید شده در اقتصاد نیز باعث گردیده تا واسطه هایی درمیان تولید کنندگان و صادرکنندگان بوجود بیایند و تورم بیشتری را رقم زده است. با این وجود هدف ما افزایش عرضه کالا در بازار علیرغم تورم و گرانی هاست.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از عرضه بسته تامین مالی در حدود صد میلیارد تومان در بورس با هدف هدایت بخشی از نقدینگی به سمت تولید و همینطور برخی اقدامات وزارت صمت به منظور هموار کردن راه برای فعالان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات خبر داد.
    رزم حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره بحث تفویض اختیار به استان ها گفت: وزارت صمت این سیاست را در دولت دنبال خواهد کرد. علاوه بر این لازم است متولی گری رایزنان بازرگانی به اتاق های بازرگانی محول گردد و با تدوین آیین نامه هایی از طریق برگزاری انتخابات، افراد گزینش شده و در کشورهای هدف به فعالیت بپردازند.
    وی افزود: در ماههای اخیر در حدود 50 درصد صادرات کشور به 15 کشور همسایه بوده است که اتفاق خیلی خوبی است و نشان دهنده ظرفیت خوب این کشورها برای صادرات است.
    وزیر صمت ابراز امیدواری کرد: روال صدور و تمدید کارت های بازرگانی با اقدامات انجام شده مرحله به مرحله آسانتر شود و با استفاده از سامانه تجارت، تحول خوبی در آینده کشور رقم بخورد.

  • بودجه 1400 از سند بالادستی برنامه راهبردی 1405 تبعیت می کند

    بودجه 1400 از سند بالادستی برنامه راهبردی 1405 تبعیت می کند

    به گزارش اینهفته به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سعید ابراهیمی در مورد فرآیند تدوین بودجه سال 1400 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در میانه فرآیند تدوین بودجه سال 1400 شهرداری اصفهان قرار داریم و جلسات بررسی کارشناسی و سیاست گذاری اولیه در حال برگزاری است، اظهار کرد: برآورد اولیه از درآمدهای سازمان های شهرداری مرکزی انجام شده که بخشی از این درآمدها مربوط به درآمدهای جاری، مستمر و عمرانی است.
    وی بیان کرد: هم اکنون پیش نویس پروژه های شاخص و مهم نیز در حال تدوین است؛ این پروژه ها نگاه شهری و فرامنطقه ای دارد و نیاز است همه معاونت ها و مناطق با نگاه بین بخشی به صورت مشترک این پروژه ها را مورد بررسی قرار دهند که این روند در جلساتی که در حال برگزاری است، انجام می شود.
    وی اظهار کرد: براساس زمان بندی صورت گرفته، مهلت قانونی تدوین بودجه شهرداری اصفهان پایان دی ماه است که شهرداری اصفهان در پایان دی ماه لایحه بودجه را به شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیم خواهد کرد و شورا به لحاظ زمانی یک ماه فرصت دارد، تصویب بودجه را انجام دهد. امیدواریم شرایط کرونا تشدید نشود و امکان برگزاری منظم جلسات در فرآیند ارسال لایحه و تصویب بودجه وجود داشته باشد.
    وی افزود: در حال حاضر به موازات بررسی پروژه های شاخص شهری، بودجه سازمان های شهرداری نیز در حال بررسی است و جلسه درآمد سازمان ها مشابه مناطق برگزار شد تا مجموعه بودجه شهرداری اصفهان و سازمان های وابسته در قالب لایحه بودجه تقدیم شورا شود.
    مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان در مورد رویکردهای بودجه شهرداری اصفهان برای سال آینده اظهار کرد: بودجه از سند بالادستی خود که برنامه 1405 است، تبعیت می کند و با توجه به اینکه سال آینده سال اول برنامه راهبردی اصفهان 1405 ( ششمین برنامه پنج ساله شهر اصفهان) است، طبیعتا باید به هدف گذاری برنامه توجه شود؛ هرچند در سال آینده باید یک سری پروژه های نیمه تمام شهر به پایان برسد، بنابراین تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت بودجه است.
    وی افزود: باید به هدف گذاری های کلان برنامه 1405 مانند کاهش آلودگی هوا، توسعه گردشگری و ….. در تدوین بودجه 1400 توجه بیشتر داشته باشیم و این موضوعات در بودجه های سال های آتی مورد توجه بیشتر باشد.